Translate

30. juuni 2017

Koolikud e. gaasivalud

Täna räägin beebide gaasivaludest ehk koolikutest ja kuidas mina neid oma lastel leevendasin.



Kui Kristofer sündis, siis olin ma koolikutest kuulnud, aga ma ei kujutanud ealeski ette, kui jubedad need minu beebil olema saavad. Algas see siis, kui poiss oli umbes kuu vanune. Algul virises ja tõmbas end kronksu iga kord, kui söömise lõpetas, aga paari päevaga kasvasid need nii suureks, et söömine oli ka häiritud. Esimese asjana ütles perearst, et ma ei krooksuta last peale sööki, kuigi ma tegin seda iga kord. Siis pakkus ta välja, et sõin ise midagi sellist, mis lapsele koolikuid tekitas. Kuna ma imetamise ajal vihtusin burgereid süüa, siis arvasin ise ka, et ehk oli kapsas see, mis lapse sooltele halvasti mõjus. Hiljem olen ma muidugi lugenud, et ema toidulaud on ainult üks osa sellest. Ka ema närvilisus on see, mis võib beebile vaevuseid põhjustada.
Kuna ma olin kogemusteta, esmakordne ema, ning guugeldamisest ei teadnud midagi, võtsin omaks kõik, mida arst mulle ette heitis- ikkagi arst ju! Tekkis stress ja samal ajal kasvasid ka beebi vaevused (kokkusattumus?).
Lõpuks jõudsime olukorda, kus beebi ärkamisest alates kisas ja lõpetas siis, kui suurest jõuetusest taas uinus. Proovisin Espumisani tilkasid, aga need meil ei aidanud. Panin kõhule soojavee koti, aga see leevendas valu vaid hetkeks. Masseerisin kõhtu, tõstsin teda kõhuli enda peale ja tegin sada muud imet veel, aga miski ei aidanud.. Käisime õues jalutamas (ka öösel) et ehk magab vankris paremini, aga nii kui vankrist välja võtsin, ta jälle kisas! Olin sellises stressis ja omadega nii puntras, et nutsin vannis või vetsus käies, et keegi mu murdumist ei näeks. Sel perioodil magasime vahetustega. Algul oli mehega nii, et kõigepealt magas tema pool tundi, siis mina ja niimoodi 2 nädalat. Kuna mees käis sel ajal ka tööl, siis tegime seda sama süsteemi emaga. Öösel olid gaasivalud kohe eriti jubedad ja siis ta lõugas ikka kohutavalt ja minu süda oli nii murtud, sest ma ei osanud teda aidata. Selle suure stressirikka perioodi ajal ununes mul mingi hetk pojale D-vitamiin andmata ja sellest hetkest hakkasid ka gaasivalud taanduma. Rääkisin ka perearstiga, kes kinnitas, et tõepoolest D-vitamiin võib olla koolikute põhjuseks ja ütles, et prooviksime neid tilku muude vastu välja vahetada. Seda ma tegingi. Jätsin Apovit D-vitamiini tilgad ära ja hakkasin andma Minisun'i tilkasid. Gaasid said läbi! Mäletan seda õhtut nii hästi: Tammusin mööda tube ringi, lõugav laps õlal, ning üritasin teda kussutada. Jõudsin omadega kööki, kui ükshetk oli vaikus ja ma tundsin, et õlale vajus raskus ja nutt jäi kinni. Esmalt arvasin et midagi juhtus ja hüüdsin ema, kes kööki jooksis, poissi vaatas ja siis vaikselt ütles, et laps norskab. Milline pingelangus, ausalt! Panin ta vaikselt voodisse ja sel ööl magas ta 9h tundi jutti, mis oli esmakordne.
Teisel pojal väga suuri gaasivalusid polnud. hakkasin talle kohe Minisun vitamiini andma ja enda toidulaualt jätsin ka välja kõik selle, mis lapsele vaevusi võiks põhjustada. Püüdsin olla rahulik ja tasakaalukas, aga mingid koolikud tal siiski tulid. Söögi ajal tõmbas jalad kõhu ligi ja virises. Kuna ma selleks hetkeks olin juba uurinud erinevate vitamiinide ja gaasirohtude kohta infot, siis kõige kiidetum oli Sab Simplex ja seda ma andma hakkasingi. Tema väiksed gaasivalud hakkasid siis, kui ta oli kahe kuune ja lõppesin kuskil nädalajagu hiljem.
Kolmanda lapse sünnitus oli meeletult raske ja see oli arvatavasti üks põhjus, miks Kassandral gaasivalud tulid. Need ei kestnud üldse kaua, kuskil paar nädalat, olin juba raseduse ajal koju varunud palju kiidetud probiootikumi tilgad Gefilus, mis sisaldas ka D-vitamiini, ning seda eraldi juurde andma ei pidanud.
Kristinast ei mäletagi, et tal oleks gaase olnud. Kõik sujus juba esimesest päevast peale. Andsin ka talle Gefiluse tilkasid ja võib-olla sellepärast, et kohe päris algusest neid andma hakkasin, ei tekkinudki ühtegi probleemi.

Milliseid sööke ja jooke tasuks siis beebi imetamisel vältida:


  • Kofeiini ja alkoholi sisaldavad joogid
  • Pähklid
  • Tsitrusviljad 
  • Gaase tekitavad köögiviljad (brokoli, kapsas, küüslauk,
    sibul, kaalikas, kartul ja kaunviljad)
  • Soovitatakse ka võimalikult vähe süüa nisutooteid (nt. makaron ja sai) ja piimatooteid. Gaase tekitavad ka naturaalselt kääritatud leib ja peenleib.

Meelde tuleks jätta, et toitumine on vaid üks pisike osa sellest ja eelkõige peaks ema olema rahulik ja pingevaba. 



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar