Translate

4. juuli 2017

Liiga vähe riideid.. Liiga palju riideid.. ?

Minu lapsed pole mitte kunagi armastanud paksult riides käia ja sellepärast on jahe suvi ja sügistalvine periood nende jaoks frustreeriv.





Praegu on teadagi suvi, aga ilmad on sellised, mis nõuavad kohati jopet ja mütsi. Selles suhtes ma oma lastega kunagi kokkuleppele ei saa, sest neile ei meeldi üleriided. Täpsemini- mitte mingisugused riided! Täna oli väljas päris külm tuul ja vahepeal sadas ka vihma. Tüdrukud ei teinud sellest välja ja tahtsid õue minna. Kuna ma pole eriline keelaja ja õue luban absoluutselt iga ilmaga, siis kutsusin nad enda juurde ja hakkasin kapist vihmajopesid ja suvemütse välja otsima. Selle peale teatas Kassandra, et temal pole jopet vaja ja jopega tema õue ei lähe. Oli väga keeruline talle seletada, miks on jope vajalik kui õues on jahe, aga tema minu jutuga nõus ei olnud. "Kui ma jooksen kiiresti, siis hakkab mul palav." teatas ta mulle. Ja siis hakkasin ma mõtlema.. Tegelikult on tal ju õigus! Kui õues ei ole külm vaid jahe, siis hakkab tal tõesti palav, sest teades seda, milline ringijooksja ta on, siis on mõistlikum kampsun selga panna. Kampsuniga tema ka nõus ei olnud. Tahtis pikkade varrukatega Elsa&Anna särki ja retuuse ja mitte midagi rohkemat. Tulin siis lapse soovile vastu ja saatsin ta soovitud riietega õue. Ise istusin pingil paksu kampsuniga ja ikka oli külm.😁 
Nii ta meil hoovi peal siis jooksiski: lühikeste retuuside ja pikkade varrukatega särgiga. Inimesed kõndisid aiast mööda ja pöörasid päid. Üks naisterahvas isegi küsis Kassandralt, ega tal külm pole, mille peale tirts teatas, et tal olevat täiega palav. 😀 Ja noh, tegelikult oli tal umbes kümne minutiliselt ringi traavimisest pea täitsa märg. Mind üldse vaadatakse imelikult, kui inimesed jopedega käivad, aga minu lapsed mitte, aga mis ma teha saan? Kui neil tõesti hakkab palav, siis ei saa ma sinna midagi teha. Siiski on joped alati kaasas.
Kristina on mul samasugune või veidi hullem. Tema ilmast ei hooli ja juba väga vara hommikul (täna oli kell 7 selline asi) jookseb ta aluspesu väel hoovis ringi. Mina käisin postkastist posti toomas, aga tema tuli, ilma minu teadmata, mulle järgi. Ja õues ka. Sõltumata ilmast on tema maximum piir riietamisel pikkade varrukatega särk. Ja neid on tal palju! Mõned õhemad, mõned veidi paksemad... Kampsun/dressipluus lendab ju koheselt seljast.
Poisse oli ka raske riidesse saada ja Kristofer oli terve kooliaasta selline, et nii kui koolist koju tuli, lendasid riided seljast ja jalutas pesu väel toas ringi. Ta ütleb, et riided ahistavad teda ja ei saa ju käskida lapsel riideid kanda, kui ta seda ei taha. Vähemalt kodus. 😏

Kuhu ma oma jutuga nüüd jõuda tahtsin, oli see, et minu poisid on väiksena haiged olnud vaid ühe käe sõrmedel loetud korrad. Ilmselt on nad end nii palju karastanud. Tavaliselt on ju peale suve enamikel sama asi- kui läheb külmaks, hakkavad lapsed haigeks jääma ja teate, millest see tuleb, minu arust? Riietumisega ei teki sujuvat üleminekut, vaid pannakse kohe paksult riidesse. See ei kehti midugi kõigi kohta. ja sellega seoses ongi kolm võimalust: esimene äärmus on see, et laps pannakse liiga õhukeselt riidesse. Siis on kuldne kesktee,  ja siis on teine äärmus: liiga paksult riidesse pandud laps e. kubujuss. 
oktoobrikuus oli minu 2-kuune beebi
lambavillakotis just nii õhukeselt riides
Tüdrukutele ostsin lambavillakoti. Selle panin vankrikorvi ja sinna sisse panin samamoodi riietatud lapse nagu poisidki.
Kuigi tegelikult riietab iga vanem oma last nii nagu tema tahab, võin ma öelda, et suht palju on laste pakkijaid, kes arvavad, et lapsel hakkab külm. 
Ma olen ise mitmeid korda tuttavatelt küsinud, et miks nad oma beebid/väikelapsed nii paksult riidesse panevad. Reeglina on vastuseks "tal hakkab vankris külm". Tegelikult ei hakka. Esiteks: beebid ei oska ise enda kehatemperatuuri reguleerida. Teiseks: vankrikorvis on niigi rohkem sooja, kui väljas ja kui on päike väljas siis see soojendab omakorda vankrikorvi ja siis võib tekkida pigem ülekuumenemine. Ja kui ükskord lapsega tuppa lähed, on lapsel kukal/pea higine, tuleb kuskilt pisike tuulepojake ja ongi haigus käes! Samas on õige ka selline ütlus, et pigem rohkem kui vähem, sest ära saab alti võtta, aga see kehtib ilmselt nende laste puhul, kes oskavad öelda, et neil on palav vms. Mina olen pannud oma poisid kookonisse soojakoti sisse, selga pikkade varrukatega body, sukapüksid/sipukad, kevadsügise mütsi, õhukesed kindad ja alati on tuppa minnes laps üleni soe ja mitte higine. Võib-olla on asi ka selles, et nad on 50% vene verd ja seetõttu pisut kuumaverelised, aga kindlasti on see märk sellest, et riietan neid õigesti.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar