Translate

23. jaan 2018

Lapsed kööki- kui vanalt?

Kuidas teie lastel selle söögitegemise asjaga lood on? Kas ja kui palju nad köögis aidata saavad/tahavad? Kassandra on muidu selliste nipet-näpet asjadega aidanud. Teeb võikusid, hakib sibulat või kurki vms. Pliidi äärde teda veel lubanud pole, aga.. 


Meil laupäeval juhtus nii, et tegin sousti, aga unustasin vispli potti ja hakkasin lastele kartuleid välja tõstma. Kui ringi keerasin, siis nägin, et Kassandra seisab kikivarvul pliidi ees ja segab sousti. Ise muidugi targutab: "Issand jumal, keerab kastme nässu!"😂😂😂😂😂Ma siis hoiatasin, et hästi ettevaatlikult segaks, muidu põletab end ära ja lasin tal aidata. Mõni hetk hiljem hüüdis mulle, et kaste mullitab ja siis tõstsin pliidilt ära. Söögilauas siis arutasime, et kui ta tahab aidata, siis peab seda enne ütlema, kui ma toidu tegemisega alustan, sest siis ma tean vaikses tempo ja lapse juhendamisega arvestada. Leppisimegi kokku, et teeme järgmisel päeval koos süüa ja mis siis pühapäeval juhtus: praadis endale ja Kristinale (minu juhendamisel muidugi) kotletid ja eelmise päeva kartulid ära ja ütles: "Meie saame söönud, edasi vaata ise" Ma seisin ja vaatasin, et nagu.. WHAAAT!? 😂😂 Ma ei kujuta ettegi, kust kohast ta neid väljendeid vahel võtab, aga jah... Nii palju siis koos kokkamisest! Ema ja tütre kvaliteetaeg- viuuuuuh, kadunud! 😂
Esmaspäeval tuli lasteaiast ja hakkas kohe külmkapist mune otsima, et seda tema ei oska veel teha ja mina õpetagu talle. Läbi raskuste sai siis munad ka praetud.. 
Ma olen paari päeva jooksul aru saanud, et temaga on raske köögis toimetada, kuna ta ei lase end juhendada. Ikka tahab/oskab ise ja ma saan ju sellisest innukusest aru, aga mina ei tea.. 
Minu jaoks tuleb see suureks kasvamine liiga kiirelt. Alles oli tita ja nüüd juba 3-aastane preili, kes köögis kokkamiseks oma kohta välja nõuab. Ma tean ju küll, et varem või hiljem peab ta selle oskuse treenimise ette võtma. Mida varem seda parem?
Teate- samas on nii vahva vaadata, kui tähtsalt ja teadlikult ta toimetab. Oskab enese põletamisest hoiduda, teab mille jaoks on pajalapid jne. 
Okei! Olgu kuidas on. Ma ise ka hakkasin väga varakult süüa tegema ja saan omast arust päris hästi hakkama. Ma tean küll, kui palju see närvide pihta käib, kui keegi kõrval targutab. Poisid on samasugused. Kui ise köögis toimetavad, siis löövad köögi tühjaks. Kristofer oskab suurepärast omletti teha ja Kristjani sinepi-ketšupi-majoneesi kaste on lihtsalt jumalik! Eks paljud nipid on nad issi käest saanud ja meelde jätnud, sest mees oskab ka jumalikke roogasid valmistada ja ma naudin alati täiega tema tehtud toitusid. 💓 

Jagage kogemusi- kuidas teil?

  🙈 AM

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar