Translate

20. juuli 2017

Hiinakate tellimine

Tüdrukutel seljas 1.29€ t-särgid aliexpressist 
Ma olen juba päris pikka aega tellinud lastele riideid ja tarbeesemeid Hiinast, täpsemalt aliexpressist. Nende asjade kvaliteet ei ole just kõige parem ja olen saanud ka paar sellist T-särki, mis peale esimest pesu ära lagunevad, aga mõni asi kestab üllatavalt kaua ja need asjad on lihtsalt kordi odavamad, kui näiteks Eestis. Viimaste päevade valguses on tekkinud vahendajaid, kes lihtsalt "lüpsavad" kliente ja/või petavad raha välja. Seepärast ongi turvalisem ise tellida. Loomulikult kaasneb ka otse aliexpressist tellimisega tohutu risk. Esiteks see, et sa võid lihtsalt ülelennu saada või saadetakse vale suurus; vale värv või mis iganes mu toode. Samas saab otse müüjaga suheldes asja kiiremini korda ja selle kõige juures ei pea maksma neid vahendustasusid, millega kaupadele omavoliline juurdehindlus tehakse. Kuigi ma olen ka ise teistele tellinud. Aga minu puhul võib olla 100% kindel, et juurdehindlusi pole ja kaup on täpselt nii odav või kallis, kui antud toote juures kirjas on. 
Kõige esimene tellimus alist tuli siis, kui avastasin ühe tuttava müügilehe kommentaariumis aadressi, millega inimene pööras tähelepanu sellele, et võibolla teeb müüja tellijatele tünga ja tellib kauba hoopis Hiinast, tehes sellega enda jaoks meeletult suure juurdehindluse. Nii see üldiselt ikka ei ole. Aliexpressist saab absoluutselt kõike (ka nt. ühe tuntud firma turvatoole, mille ümber ka viimasel ajal suur arutelu on olnud, sest sellel firmal pole ette näidata turvateste. On sertifikaadid, aga need omaette ei näita midagi), millele su mõte üldse uitada võib. alustades kirjaklambrist, lõpetades näiteks jalgrattaga.
Minu sihtmärk on eelkõige olnud ikka riided. Jalanõusid pole enam julgenud tellida, sest sain natuke vastu pükse. Tellisin tookord poistele lasteaiaks sisejalanõud: crocsilaadsed "kotad". Panin suurused kenasti kirja ja samuti värvid (roheline ja sinine). Esmalt kirjutas müüja mulle, et roheline on otsa saanud ja pakkus välja, et asendab rohelised roosadega. Kirjutasin talle tagasi, et ei soovi roosasid ja soovin siis ainult ühe paari siniseid ja teise paari eest raha tagasi (üks paar maksis 5.71€). Umbes kuu aega hiljem tuli mulle postkontorist pakiteade, aga kuna olin sel ajal päris palju tellinud, siis ei teadnud täpsemalt, mis kaup saabus. Käisin siis postkontoris ja võtsin paki ära. Kohe postkontori ees avasin paki ja mida ma nägin: pakis oli kaks paari siniseid kotasid ja numbit kontrollides selgus, et ka samade jalanumbritega! Võtsin kohe telefonis äpi lahti, et müüjaga ühendust võtta, aga müüja lehel oli kirjas, et antud müüja tegevus on lõpetatud seoses kahtlase tegevusega. Nojah.. Kristofer sai siis kaks paari jalanõusid. Kodus proovis neid jalga, aga ütles kohe, et tema nendega käima ei hakka. Jalanõud olid rasked, haisesid ja liimijäljed olid üle jalanõude, nagu keegi oleks neile liimi peale kallanud... Pakkisin kotad koti sisse ja viisin veel samal päeval tasuta "kaltsukasse".
Üleval Kristina, all Kassandra. Lutid aliexpressist, ühe
hind 90 eurosenti.
Peale seda ma mõtlesin küll, et enam ei telli mitte ühtegi paari jalanõusid, aga mingi aeg, peale Kassandra sündi, leidsin ülinunnud Hello Kitty pehmed papud. Hind ka väga suur ei olnud ja meeletu riski võtsin juba sellega, et varem polnud neid mitte keegi tellinud. Sain kenasti kolme nädalaga papud kätte. Kvaliteet oli ikka väga hea. Käisid korduvalt ja korduvalt pesus, neid kandsid nii Kassandra kui ka Kristina ja siis andsin sõbrannale, kes tõenäoliselt on leidnud inimese, kelle lapse jalas need papud väga ilusad välja näevad. 😉 Ma üldiselt ei müü järelturul ali kaupa. Olen niisama edasi andnud, sest ma pole ise nende eest ka teab mis suurt summat maksnud. See paar euri ei tee mind rikkamaks ka, mis ma nende eest saada võin, nii et parem on siis juba niisama kellelegi anda (kui muidugi kannatab. 😊
Poiste CAP'id mõlemad tellitud aliexpressist.
Ühe CAP'i hind 2.9€
Eks see ongi üks paras rulett- kas saad kauba ja jääd rahule, või siis mitte. Oleneb täiesti müüjast ja tagasisidest, kuigi...
Tagasiside järgi müüja usaldusväärsust hinnates võib ka naha üle kõrvade saada. Mul isiklik kogemus: Tellisin ühelt müüjalt päris mitu riideeset, kuna tagasiside oli ülihea ja tellijaid ka kõvasti üle 800. Sain kauba umbes kuu aega hiljem kätte ja kui paki avasin, siis sain ikka pahaseks küll. Esiteks oli see, et kaup haises. Väga ebaloomulik aroom, mida ma ei oskaks isegi mitte võrrelda millegagi. Teiseks see, et kahest tellitud t-särgist ühel olid niidid jumala lahti! Oli vist õmblusmasina otsast poole õmblemise pealt ära rebitud.. Lisaks veel printpildiga sokid, mis olid üksteise küljes megakinni ja pidin neid sooja veega lahti leotama. Kirjutasin siis tagaisidesse ka kogu selle jutu, kuidas ma pole rahul jne. ja andsin ainult ühe tärni. Müüja kirjutas vähemalt kümne minuti jooksul mulle tagasi, sõimas ebatsensuursete sõnadega ja "sundis" mind viite tärni panema, muidu otsib mu üles ja tapab ära. 😂😂😂 Loomulikult ma isegi ei vastanud talle ja paar päeva hiljem oli taas tema leht kahtlase tegevuse tõttu suletud.

Nii et jah. Otseselt rahaga tünga pole saanud, see on ilusti tagasi kantud, kui kaubaga või tarnega on olnud probleem. Ja üldiselt olen ma ikka rahul olnud, kui miski on liiga täiuslik, on see vale. 😉
Praegu ootan preilidele sünnipäevaks tellitud tutuseelikuid ja t-särke. Tellimuse tegin umbes kaks nädalat tagasi ja eks ma siis jagan oma lehel emotsiooni, kui 
kaup käes. Kristoferi iPhone'ile tellisin samal ajal ka USB LED juhtme, mis töötab suurepäraselt! Kätte saime selle üleeile, mis teeb tellimuse täitmise ajaks veidi rohkem kui nädal, mis aliexpressi kohta on ikka megakiire aeg. 

Jagage kogemusi: kuidas on teil aliexpressiga lood? Olete kauba ilusti kätte saanud või mitte? Olete kvaliteediga rahul olnud?

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar