Translate

24. okt 2017

Üleminek talveajale

Sel nädalavahetusel läheb Eesti üle talveajale, mis tähendab seda, et kella tuleb keerata tund aega tagasi. 
Pilt pärit internetist

Minul polnud kellakeeramise vastu nii kaua midagi, kui mul sündisid lapsed. Räägitakse, et laste, loomade ja vanainimeste jaoks on kella keeramine kõige raskem. Viimase variandi kohta ma midagi öelda ei oska, aga laste ja loomade puhul on see nii tõsi! Ja see ei puuduta ainult beebisid vaid ka suuremaid lapsi. 
Unerezhiim lüüakse sassi ja lapsed ei suuda oma und täis magada. Ja see on minu jaoks ka niivõrd kurnav.
Meil on päevakava sellega alati nihkesse läinud. Kui tüdrukud on mul kell 20 tavaliselt magama läinud, siis suveajale üleminekuga jäid nad alles kell 21 uniseks ja magama umbes tunnike hiljem. Hommikul ei saanud kella 7 paiku kuidagi üles ja siis olid terve päeva virilad ja tusased. Ma mäletan, et Kristina rezhiim oli nii paigast ära, et ta magas päeva jooksul 2 lõunaund. Kuskil kahe nädalaga saime taas päevakava paika, aga see kaks nädalat tundus igavik! Päeval  oli ta meeletult viril ja protestis absoluutselt kõigega. Kassandra on mul olnud koguaeg tubli magaja. Kui voodisse läheb, siis praktiliselt kohe magab ka. Aga vot kellakeeramise aegu protestis. Ei teagi, kas oli seotud sellega, aga tundus küll sedamoodi. Ja poisid- suured lapsed, aga samamoodi, umbes kaks-kolm nädalat, magama kuidagi jääda ei saanud. Uinusid poole öö pealt ja hommikul olid tusased ja väsinud. Lasteaias oli lihtne- helistasin lasteaeda ja laps sai nö. popipäeva, aga koolis nii ei saa.. 
Kassid ka käituvad kummaliselt. Üks hädaldab valjuhäälselt ja ükski asend magamiseks ei sobi. Teine otsib õiget kohta magamiseks ja tukub pisut siin, pisut seal. Kassidel ka paari nädala möödudes on kõik paika loksunud ja mingi hetk harjuvad ka nemad. 

Sügisene kellakeeramine peaks tegelikult minema natuke paremini, sest reaalselt saavad nad ühe tunni lisaund, aga jah.. Kassandral oli eelmine aasta nii, et läks kell 20 magama ja ärkas hommikul kell 6! Natuke vara minu arust. Või ei? Samas Kristofer räägib mulle iga kord sama juttu: "Tahaks magada, aga ärev on olla." Ma pole seda teemat küll väga guugeldanud, aga ühte artiklit lugesin küll, kus teadlased on kindlaks teinud, et kellakeeramise, ärevustunde ja unehäire vahel on seos. Kui lingi leian, siis panen selle siia, kommentaaridesse ka. 😊 

Igatahes, laupäeva öösel vastu pühapäeva tuleb see, minu jaoks, pisut hirmutav ettevõtmine taas ära teha. Näis näis, kuidas sel korral on. 

Kas ja kuidas kellakeeramine teie pere mõjutanud on?

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar