Translate

29. dets 2017

Lase lapsel olla laps.

Vaatasin eile laste pilte ja avastasin, et pooltel piltidel on lapsed musta näo või mustade riietega. See pani mind mõtlema- kui paljud tegelikult hindavad lapse välimuse järgi tervet perekonda?

Täiesti tühja koha pealt tekkis tänase postituse teema. Ma lihtsalt mõtlesin siin, et kas ma olen ainus kes teeb lastest absoluutselt igas olukorras pilte ja siinkohal ei mängi üldse rolli, on ta puhas või must. Olgem ausad- need "muri"pildid on palju ägedamad! 
Kahene Kristjan liivakastis
Nii ma siis tuulasin põhjalikult läbi kõik need fotod, mida ma siiani teinud olen. Oehhh.. Oleks vaja albumitesse ära paigutada, aga selleks pean ma terve päev nendega majandama, sest mulle meeldib, kui fotod on organiseeritud kuupäevade järgi ja noh, mul umbes 1200 fotot praegu paberfotodena ootavad karpides albumitesse paigutamist..  
Igatahes, mis ma avastasin- minu lastel ongi komme mustana pildile jääda! 😂 Ei, tegelikult on see ju päri äge, et kõik pildid pole viimse detailini sätitud ja nö picture perfect. 

Mulle tegelikult kõige rohkem meeldivadki need fotod, kus midagi toimub. Hiljem ka äge meenutada. 😏 Ma sellessuhtes üldse ei põe, mida keegi minu perest arvab. Kuigi veel paar aastat tagasi läks see mulle väga korda, siis nüüd on mul sügavalt savi. Ainult imelikud hindavad lapse välimuse järgi tervet perekonda! Kõigile ei saagi meeldida, aga elu on näidanud, et tavaliselt kipuvad torkima need, kes oma eluga hakkama ei saa.  
2009a. Kristofer

Meil on suvel alati õues põrsakari. Reaalselt! Lapsed lihtsalt määrivad ennast nii palju ja mina ei näe mõtet neid iga pisikese aja tagant puhtaks kraapida. Mulle on väga palju just vanemad inimesed öelnud kiidusõnu, et lasen lapsel laps olla ja iga väikest plekikest näos kohe puhastama ei torma. Samas on ka neid, kes kõnnivad aiast mööda ja väga valjult kommenteerivad lapsi. Neil olen suu kinni pannud, aga no kujutage nüüd ette: kahene möllab õues. Jookseb basseini äärest liivakasti ja vahepeal toimetab muti mullahunnikus. Miks ma peaks endale rohkem tööd tegema ja 10x päevas tema riideid vahetama ja nägu pesema, kui ma tean, et ta on sekundiga samasugune nagu enne? Las toimetab ära oma asjad ja siis läheb pesema. Lihtsam ju. Samas ei riku lapse mängurõõmu ära. Hunt söönud, lambad terved! 😉 Ma Kassandraga reaalselt proovisin seda riiete vahetamist. No ei jaksa mitte last 7x päevas pesta ja samuti ei jaksa ta riideid 7x päevas vahetada! 
5a. Kristjan

Eks me muidugi peseme ja vahetamine riided, kui laps nt. poodi kaasa tahab vms, aga olen ka mullase näoga lapse poodi kaasa võtnud ja ausalt: Need pilgud, mis minu pihta saadeti!!! 😂😂😂 Oli päris naljakas vaadata, kuidas inimesed reageerivad. Vaadati mind ennast ka pealaest jalatallani üle ja ilmselt mõeldi kõige hullemaid mõtteid..
Samas on üks asi mind kohe väga häirib- "nukud mänguväljakul". No reaalselt tuuakse ka laps mänguväljakule ainult vaatama!? Mänguväljak ei ole kindlasti selline koht, kuhu sa tood oma lapse uhketes riietes. Ei pea ju "kaltsudes" ka olema, aga kindlasti riietes, mida ta tohib määrida. Ja mul tuleb sellega meelde üks aastatetagune seik. 😀 Olime kolmese Kristoferiga  mänguväljakul. Just paar päeva enne seda ostsin talle suveks jube ägeda, kollase, Adidase lühkade ja t-särgi komplekti. Kristofer möllas ringi, mina istusin pingil ja lugesin raamatut. Tuli joostes minu juurde üks nooruke emme ja teatas "Teie laps tegi oma püksid mustaks ja nutab liumäe juures." Läksin vaatama, mis tal juhtus. Poiss endast väljas:"Püksid on mustad! Ma kogemata tegin." Mina muidugi rahustasin ja ütlesin, et kodus peseme ära ja pole hullu, mille peale see teine emme vaatab mulle otsa ja ütleb siis: "See on adidas ju!?" Mina vastu, et jah, ma tean ja läksin tagasi oma raamatut lugema. Ise veel mõtlesin, et ega ma näitamiseks neid riideid ei ostnud. 
Kassandra 2016a.
 


Ja nii tegelikult ongi, mis on päris kurb. Lapsed seisavad uhkete riietega muruplatsi ääres ja vaatavad kurvalt neid lapsi, kes mängivad. Küsisin ise ükskord ühe tüdruku käest, kes pingil istus ja teisi lapsi vaatas, et miks ta ei mängi ja vastuseks sain, et emme ei luba. Küsisin siis, et kus su emme on, mille peale ta vastas, et emme läks poodi ja tuleb kohe tagasi. Nagu päriselt ka? Sa tood oma lapse mänguväljakule, et teised emad tal silma peal hoiaks? Laps tuuakse mänguväljakule mängima! 

Üks omamoodi naljakas situatsioon on see, kui ma jalutan oma mustade lastega mänguväljakult koju. Varem ma ikka seletasin, kui keegi pikemalt vaatama jäi, et tuleme mänguväljakult, aga enam ma seda ei tee. Tegelikult pole see kunagi vajalik olnud, sest ausalt- kelle asi see on?!  Tahan, siis võtan oma mustad lapsed ja kõnnin nendega linna teise otsa! Ja see ei peaks absoluutselt võõra inimese asi olema! 
28.12.17 Vildikatega täis
soditud Kristina.

Niiet jah! Kevadeti ja suveti on mul kodus põrsad, kes pesevad end enne söögikordasid ja enne magama minekut, aga ülejäänud päeva on muri näoga. Ja las nad olla pealegi! Lase lapsel olla laps! 😊 





Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar