Translate

31. märts 2018

"Kevad!"

Ma ei ole kindel, kas ma olen selle kohta varem postituse teinud, aga kui olen, siis ma leian, et "kordamine on tarkuse ema". 


Kevad on oma täies hiilguses kätte jõudnud ja see tähendab, et taas hakkavad levima köha-nohu viirused. Selleks, et lapse immuunsust tugevdada on olemas küll igasugused vitamiinid ja oluline on ka mitmekülgne toidulaud, aga see alati ei päästa. Ikka võib juhtuda, et laps lasteaias midagi külge nopib. Põhjus, miks ma sellest täna kirjutan on lihtne. Facebook tuletas mulle meelde aastatagust Pere&Kodu artiklit, milles on ka minu arvamus kirja pandud. Artiklit saab lugeda siit. 

Sellega seoses mõtlesin, et on paslik meenutada lapsevanematele, et ka nohu ja köha on haigused ja lapsed ei käi siis lasteaias. Väikelapse immuunsüsteem pole nii tugev, et ta võiks haigena rahumeeli lasteaias rabeleda. Peale selle on levinud eksiarvamus justkui nohu polegi haigus. On. Kujutage ennast ette, kui teil on nina kinni. Pea valutab, eksole? On uimane ja väsinud tunne? Nii. Ja need tunded võib lapse puhul vabalt mitmekümnega korrutada. Sa ju ei taha ise ka, et su laps tulevikus koguaeg haige oleks? Paljude haigustega on nii, et püstijalu põetuna tekitavad need probleeme ka tulevikus, tahad või ei. 
Üldse on kurb vaadata, kui laps ukse vahelt sisse libistatakse kott taskurätte täis. Õpetajal on rühmas keskmiselt 20 last ja tal lihtsalt ei ole võimalik joosta vaid ühe lapse järel ja tal pidevalt nina pühkida. Peale selle on laps õnnetu ja väsinud, ning puhkaks parema meelega kodus, oma voodis. Nii, et kui võimalik, siis laske lapsel kodus terveks saada.

Ma sain ükspäev kirja ühelt oma blogi lugejalt. Kuna ta ei soovinud nime avalikustada, siis võtan jutu kiirelt kokku. See puudutas just laste viirushaiguste teemat ja ta nö. rahustas mind. Kirjutasin siin, et Kassandra on nii tihti haige ja mulle tundus, et vitamiinid ja mitmekülgne toitumine ei aita nii palju kui vaja ja tema "ütles" mulle nii, et väikelapse immuunsüsteem on olematu ja areneb välja alles kooliealiseks saamisel ja sellepärast ongi lasteaialaps väga tihti haige. Minu jaoks tuli üllatusena see, et lasteaialaps võib haige olla 12- kuust koguni 4, sest nad on piisknakkustele eriti vastuvõtlikud. 
Omalt poolt ma lisan siia juurde ka selle, et lasteaiastress võib ka haigeks teha. Laps on õnnetu ja nutab, tal tekivad kohanemisraskused ja see omakorda soodustab unetust ja isutust mis ka aitavad haiguseid kergemini vastu võtta. Laske lastel puhata. Meie peres on välja kujunenud, et koolivaheaegadel puhkab ka lasteaialaps, et anda talle puhkust, sest mängimine ja sotsialiseerumine on ka raske töö. 

Meil oli alles eelmise aasta lõpu poole olukord lasteaias. Kassandra riietus kapi juures kui üks issi oma pojaga astus rühma uksest sisse ja poiss köhis jubedalt. Isa manitses poissi, et see köhimise lõpetaks, mille peale mina ütlesin sellele isale, et lapsel on kinnine köha ja ei peakski üldse lasteaias olema. Isa muidugi kärkis vastu, et kodus ei köhinud, kuigi ma kuulsin juba trepikojas lapse köha ja sellepärast oli seda raske uskuda. Ütlesin talle, et laps peaks praegu kodus rohtu saama, mille peale isa käratas, et igaüks kasvatab oma last ise ja pole minu asi sellesse nina toppida. Kassandra läks rühma ja ütlesin õpetajale ka, et poiss köhib ja see pole "õhu vahetus" vaid reaalne köha ja isaga peaks rääkima. Õhtul kui Mammule järgi läksin, siis kuulsin, et poiss oli koju tagasi saadetud, kuna õpetaja arvas ka, et selline köha vajab ravi. Praegu see poiss enam Kassandra rühmas ei käi, aga minu meelest pole siin üldse mingi lapsekasvatuse võistlus, vaid heatahtlikkus lapse suhtes. 
Sellepärast ma ütlengi, et olge julged ja öelge, kui näete, et vanem on haige lapse rühma toonud. Öelge nii õpetajale kui ka vanemale- see pole kaebamine vaid enda lapse ja haige lapse huvide kaitsmine. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar