Translate

10. apr 2018

Allergia!?

Avastasin laupäeva hommikul Kassandra seljalt üksikud täpid. Õhtuks oli täppe juurde tulnud nii kintsule kui ka ühele käevarrele. Nahk on taas kare ja "kisub". Ta pole mul veel tuulerõugeid läbi põdenud ja mul oleks tegelikult hea meel, kui ta seda praegu teeks, aga siiski pole need tuulerõuged vaid allergia...
Poistel on olnud piimaallergia, aga sellepärast arstide juures jooksmisest ma kahjuks enam eriti ei mäleta, aga see on küll meeles, et Paide lastearst ütles, et Kristofer talupiima juua ei tohi.

Kassandral lõi allergia esimest korda välja siis, kui ta oli umbes poolteist aastat vana. Mina algul ei tulnud selle pealegi, et tal mingisugune allergia võiks olla. Jalad ja käevarred olid karedad ja neid kreemitasime Emoliumi kehaemulsiooniga. Hind oli päris krõbe, aga aitas suurepäraselt. Igatahes, Mingi hetk kadus jalgade- ja käte karedus ja umbes nädalajagu hiljem tulid kerele pisikesed punnikesed. Kahtlustasin tuulerõugeid ja konsulteerisin perearstiga. Seletasin talle ära, millised need punnid välja näevad ja ta kutsus enda juurde- ei olnud tuulerõuged. Kirjutas Kassandrale saatekirja allergiatestile ja seniks oli vaja ära jätta kõik need toiduained, mis kõige sagedamini inimestel allergiaid tekitavad (tomat, piimatooted, pastatooted, sai, šokolaad- kuigi seda ei saanud ta nagunii). Käisime testi tegemas Paides ja see oli nii kohutav!
Kõigepealt ootasime vereproovi ukse taga umbes poolteist tundi. Kui lõpuks "õde" tuli, siis oli ta nii pahas tujus. Esmalt kamandas meid kabinetti ja siis podises endamisi, kui siiber tal sellest päevast on.. (!?) Istusin Kassandraga vereproovi võtmiseks tooli ja sättisin lapse käe ilusti käetoele, et õde saaks lapse veeni ilusti kätte ja ülemäära palju teda ei torgiks. No Kassandra oli seda meelt, et talle nõelad ei meeldi ja puikles vastu kuis aga sai! Siis oli õel jälle probleem: "Äkki sa ütleks talle, et ta ei kisendaks- mul lähevad kõrvad lukku!" ütles ta mulle. Siis ma vihastasin ja käratasin vastu: "Mida sa nüüd tahad, et ma teeks- seoks ta kinni!!?? Laps pole veel kahenegi ja ta ei saa aru, miks teda nõeltega torgitakse, püha jumal!"
Med. õde võttis kiire kõne lasteosakonda, kust tuli hästi tore ja heas tujus noor naisterahavas. ta võttis Kassandra sülle, rahustas teda ja jutustas talle, kuidas arstitädi aitab teda punnide kraapimisest lahti saada, kui preili on tubli ja laseb natuke verd võtta. Sain plika oma sülle tagasi, samal ajal paitas lasteosakonna arst/õde (?) tema pead ja jutustas talle muinasjuttu vaprast lõvipoisist. Veri sai võetud nagu naksti!

Paar päeva hiljem helistasin perearstile ja küsisin, kas tulemused on käes- olid. Kassandral oli tomati- ja piimatoodete allergia. Perearst kirjutas Sibicourt`i kreemi ja Zyrteci tilkasid. 2 nädalat hiljem olid punnid kadunud ja naha karedus oli tagasi tõmmanud.

Tomati allergiast pole ta veel välja kasvanud ja sellega üle pingutada ei tohi. Talle tohutult maitseb tomat, aga midagi pole teha. Piimatoodete suhtes ma nii aru pole saanud, et nendest midagi oleks. Ega ta eriti tarbi neid. Aegajalt tahab juustu või kohupiima, aga see juhtub väga harva. Talle pigem meeldib piima juua- ikka 3-4 tassi päevas ja sellega on ka nii, et kui ma peale 3ndat tassi enam juurde ei anna, siis hakkab nutma. Siis ma olen seletanud, et kui ta liiga palju piima joob, siis tulevad punnid ja seda ta ei taha- kes tahaks? 

Kuna meie perearst on praegu haiguslehel, siis küsisin pereõe käest Zyrteci tilku. Eks nüüd ootame ja vaatame, kuidas läheb. Soovitage ka teie mulle kas siis looduslikke või apteegis käsimüügis olevaid kreeme, mis jalgade karedust leevendaks. Ma seda Sibicourti enam küsida ei tahaks, sest tegelikult on ta väga tugev hormoonkreem...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar