Translate

30. mai 2018

Suvel lasteaias. Miks?

Mingi päev, kui Kassandrale lasteaeda järgi läksin, kuulsin pealt kahe poisi vestlusest üht killukest: "Ma lähen emme ja issiga suvel reisile. Kuhu sina lähed? "Ma pean lasteaias käima..."Reedel, 1. juunil, algab Kassandral suvepuhkus ja ma mõtlen kurbusega nende laste peale, kes peavad käima lasteaias läbi suve. 


Igas lasteaias on kord erinev, aga meie lasteaias oli igas rühmas kevade alguses  üleval suvekuude tabel, kuhu sai linnukesi, plusse või mis iganes märke teha, millal laps lasteaias on.
Vaatasin Kassandra rühmas seda tabelit ja seal oli kirjas päris mitu last, kes ei  saa suvel puhata. 
Puhata millest, te küsite. Lasteaiast,  teistest lastest, õpetajatest.. 

Väikese lapse jaoks on lasteaias käimine nagu töö. Mängimine ja sotsialiseerumine väsitab ja Kassandra on näiteks praeguste ilmadega lasteaiast tulles nii väsinud, et tal lihtsalt pole jaksu õhtul trenni minna. 
Siiski, mõni laps on kohal 7-18, mõni 7.30-17 .. Variante on muidugi veel mitmeid, aga jutu mõte sellest ei muutu. Laps läheb lasteaeda varem, kui vanem tööle ja tuleb sealt hiljem, kui vanem töölt, mis teeb tema päeva veel pikemaks kui tema vanemal. 
Mõnel vanemal pole tõesti varuvarianti ja ta lihtsalt on sunnitud oma lapsi lasteaeda viima, aga sellest ma aru ei saa, miks kodused emad viivad lapsi suvel lasteaeda. Jalust ära? Miks ometi? 
Ma olen kuulnud, et mõned emad leiavad, et beebiga on lihtsam toimetada, kui vanem laps lasteaias, aga see ei ole loogiline minu meelest. Milleks on Sul üldse kaks- kolm- neli last, kui Sa nendega hakkama ei saa? 
Või siis see teine variant- vanemad said küll suveks puhkust ja oma puhkuse ajad klappima, aga laps käib ikka lasteaias, sest ema ja isa soovivad "omaette aega". Ja seda lapse tervise ning heaolu arvelt?! Aru ma ei saa.. 

Kui kõik see nüüd tahaplaanile jätta, on kõige hullem see, et vanemad on nõus saatma oma lapsed ülerahvastatud valverühmadesse. Võõrasse keskkonda, kus võibolla pole tuttavaid lapsi ega õpetajaid. 
See aga võib tekitada lapses lisastressi või agressiivsust, sest suvel lasteaias käimine on nagunii tuska ja stressi tekitav.

Minu lapsed on käinud juba päris algusest peale lasteaias nii, nagu koolilapsed. Kui koolis on vaheaeg, puhkab ka lasteaia laps. Vaheaeg on vaheaeg ja peaks kehtima kõigile. Iseenesest võiks ju lasteaiad ka kinni olla, kui koolides on vaheaeg, aga samas pole kõigil vanematel võimalik oma lapsi koju jätta ja sellepärast olekski õigem, et lasteaiad oleks suvel kinni. Suvel on palju lihtsam leida näiteks hoidjat. Ja ma olen üsna kindel, et neid vanavanemaid on ka ülivähe, kes ei taha lapselapsi suveks maale.
Ega siin tegelikult väga üldistada ei saa, sest iga tööandja on erinev ja igas peres omamoodi, aga ma tõesti palun: Kui vähegi võimalik, ära vii oma last suvel lasteaeda ja lase tal puhata! ☀

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar