Translate

12. sept 2018

"Mis mõttes 4- aastane käib KAHES trennis!?"

Uus õppeaasta on nüüd täie rauaga käima läinud. Tüdrukud käivad lasteaias ja poisid koolis. 
Poisid kuskil trennis ei käi, aga tüdrukud küll. Kassandral läheb teine aasta Kati spordiklubi võimlemistrennis ja sel aastal võtsime juurde veel ühe trenni. Kord nädalas käib ta Seppsi eraspordikooli sporditrennis, mis viiakse läbi lasteaias. Selles trennis hakkab käima ka Kristina. Muidu poleks nagu midagi hullu, aga täna ühe tuttavaga messengeris vesteldes jagasin oma vaimustust ja sain vastuseks: "Mis mõttes 4- aastane käib KAHES trennis!?" Jah, käib küll.. Hakkasin siis argumenteerima, MIKS ta kahes trennis käib, aga sain ikkagi vastuolu ja pahameelt. Ilmselgelt on vale nelja aastast trenni panna.. 
Aga ei! Minu meelest ei ole selles mitte midagi erakordset. Võib-olla tõesti see pole kõigi jaoks vastuvõetav, aga minu meelest on see täitsa loomulik asjade kulg. 


Kassandra on viimasel ajal hakanud eriti suurt huvi arvuti vastu üles näitama. Kui poisid lubavad, saab venna kasutajas Robloxi mängida või youtube'is multikaid vaadata ja kui tema 30min läbi saab, siis ei taha ta kuidagi arvutist välja tulla. Pistab kisendama ja hakkab arvuti hiirt peitma. Mina ei taha, et ta seal istub ja sellepärast on meil päris palju jonni, sest minu meelest ei ole see normaalne, et nelja aastane elab arvutis. Niisiis avastasin ma, esimesel nädalal Kassandrat lasteaeda viies, et rühma seinal oli sporditrenni kutse. panin ilma kõhklemata ta kirja ja rääkisin ka kodus, et läheme ja vaatame, mis seal tehakse ja kui talle ei sobi, siis mina minema ei sunni. Käisime siis eile vaatamas. Kristina ka kaasas. Meil kipub tavaliselt nii olema, et kui ema kaasas on, siis lapsed ei tegutse ja ripuvad küljes. Kristina puhul nii oligi. Kassandra tegi väga tublisti kaasa ja talle meeldis oodatust rohkem. Kristina tegi ka kohati kaasa, aga mina ajan seda selle kaela, et emme oli kaasas. 

Teel lasteaiast koju küsisin tüdrukutelt, kuidas meeldis ja mõlemad jäid väga rahule. Küsisin siis Kassandralt, kas ta tahab mõlemas trennis käia või valib ühe. Tema tahtis mõlemat ja nii ka jääb.
Mõlemad trennid on tasulised, aga see ei ole probleem. Mina näen asja niimoodi: Lapsele tuleb anda nii palju võimalusi enese teostamiseks, kui vähegi võimalik ja rahakott kannatab. Jah, üldiselt on trennid kallid, aga meil siin Türil on need väga odavad ja seda enam kasutan ma võimalust, et lapsed kodus ära ei manduks. Minu jaoks ei ole vastuvõetav, et nelja aastane elab arvutis või multikates. Tänapäeva lapsed on niigi nutiteadlikud ja see on neile vist sünniga juba kaasa antud, aga kui laps ei soovi peale lasteaia või -koolipäeva õues mängida, siis väsitab ta ennast trennis. Nädalavahetused on nii või teisiti enamuse ajast multikate päralt.
Kassandra lasteaiapäev algab ajavahemikus 7.30-7.45 ja lõppeb 16.30-17.00. Võimlemistrennid on tal E, K 18.15-19 ja sporditrenn E 16-16.30. Kui ta tavaliselt on peale lasteaeda veel ülienergiline ja võib mitu tundi jutti mul sabas käia jutuga: "Emme paluuuuun arvutisse", siis trennipäevadel koju tulles ta peseb,sööb, võtab oma kaisuka ja läheb magama. Ei mingit kisa, ega kiusu. Täpselt nii kaua, kui ta jõuab ja tahab trennis käia, ta seda ka teeb, sest sundimine on minu meelest liig ja hoopis teine teema. Mina ei ole selline ema, kes oma unistusi lapsele peale suruks. Küll aga annan ma talle võimalusi valida, mida ta oma elu ja oskustega peale tahab hakata ja kui on mõni asi, milles ta on teistest omavanustest osavam, siis seda annet hoida, mitte ära unustada/maha suruda. Nii, et mina annan suuna kätte ja laps ise otsustab, kas see talle meeldib.

Seega, minu meelest EI OLE selles midagi erakordse, kui nelja aastane käib kahes trennis ja kui on keegi, kes arvab vastupidist, siis jõudu tööle. Mina võtsin vastu otsuse oma lapse eest, et temast ei saa (vähemalt enne teismelise ikka jõudmist) internetisõltlast.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar